Sisteme de control acces si eliberare bilete, abonamente

 

 

Obiective

 

Obiectivul sistemului este rezolvarea eliberării de bilete, controlul accesului, stocarea şi interogarea datelor de acces în interiorul unui strand sau stadion.

 

Biletele pot fi confecţionate din hârtie, se vor utiliza doar o singură dată şi vor avea pentru identificare un cod de bare. Abonamentele şi cardurile pentru angajaţi pot fi imprimate pe carduri PVC (tip card bancar) vor fi valabile pe perioade mai lungi (un sezon, jumătate de an, etc.) şi vor avea pentru identificare un cod de bare. Cu ajutorul biletelor şi abonamentelor cu coduri de bare se va ţine o evidenţă foarte clară a persoanelor care au intrat pofta de falsificare a biletelor şi tendinţele angajaţilor de a lucra “în buzunarul propriu” scăzând în mod semnificativ. Totodată sistemul de turnicheţi va controla accesul persoanelor în incinta strandului accesul realizându-se mai rapid şi în mod mai civilizat.

 

Sistemul instalat va ţine evidenţa tuturor tranzacţiilor şi evenimentelor: când s-au cumpărat biletele şi în ce număr, când au intrat persoanele cu bilete şi în ce număr, evidenţa încasărilor pe diferite perioade de timp şi pe fiecare angajat. Funcţiile de raportare pot fi foarte importante pentru managementul strandului în vederea organizări funcţionale cât mai eficiente, în gândirea de promoţii sau în organizarea forţei de muncă. Deşi softul de administrare va cuprinde o mulţime de rapoarte suntem deschişi în a modifica programul şi a introduce noi funcţii în conformitate cu cererile beneficiarului.


Echipamente necesare

 

1. server: puternic, protecţie date (RAID, UPS), porturi RS232, sistem de operare Windows Server
2. staţii de lucru pentru punctele de emitere de bilete şi abonamente: PC obişnuit, sistem de operare Windows XP, cititor de coduri de bare (pentru funcţii de control)
3. imprimante de bilete şi imprimantă de abonamente
4. turnicheţi pentru controlul accesului

 

Sistemul informatic central va fi responsabil de comunicarea intre echipamentele instalate în vederea desfăşurării activităţilor zilnice în mod normal. Sistemul central va permite interogarea bazelor de date privind volumul biletelor vândute pentru intervalul de timp selectat şi date statistice pentru perioade trecute trecute. Opţional aceste interogări pot fi efectuate şi de pe alte calculatoare conectate in aceasta retea. La acest sistem informatic central se conectează şi sistemele de control acces şi vânzare bilete şi abonamente.

 

Vânzarea de abonamente

 

Eliberarea de abonamente se face prin rularea pe un calculator a unui soft special. După logarea utilizatorului folosind nume de utilizator şi o parolă ştiute doar de el se completează datele necesare despre fiecare client iar datele sunt transmise către server. După prelucrarea datelor serverul trimite înapoi codul de bare ce trebui imprimat pe abonament, astfel abonamentul poate fi imprimat pe loc cu imprimanta specială pentru abonamente.

În cazul în care imprimanta rămâne fără consumabile va exista posibilitatea imprimării din nou a abonamentelor sau legitimaţiilor care nu au fot tipărite corect.

 

Putem crea mai multe tipuri de abonamente, cu preturi diferite pentru categorii diferite de persoane, valabile pentru una sau mai multe persoane, valabile pentru perioade diferite de timp. Designul grafic al abonamentelor nu este limitat. Este recomandat schimbarea anuală a designului. Contabilizarea abonamentelor emise este posibil pe baza codurilor de bare emise de server, în orice moment vom putea vedea lista. În aceaşi fel se vor imprima şi legitimaţiile pentru angajaţii strandului, cardurile VIP sau cardul Master cu ajutorul căreia se poate realiza oricând accesul. Cardul Master va fi folosit doar în cazuri excepţionale (deteriorarea biletului, problema de citire a codului de bare etc.) şi fiecare acces va fi contorizat. La fel vor fi contorizate şi accesurile făcute de angajaţi.

 

Administratorii sistemului vor trece abonamentele, legitimaţiile pierdute, furate sau deteriorate pe o listă neagră, aşadar utilizarea lor ulterioară nu va mai fi posibila. La calculatorul administratorului de reţea se va conecta o imprimantă de carduri. Aici se vor imprima legitimaţiile pentu organizatori, VIP-uri, personal deoarece şi aceste persoane pot circula prin punctele de acces doar cu identificare prin coduri de bare.

 

Vânzarea de bilete

Calculatoarele din casele de bilete se conectează la reţeaua internă. Biletele se vor imprima pe imprimante industriale de coduri de bare ceea ce conferă sistemului rapiditate şi calitate foarte buna cu costuri minime de întreţinere.


Forma biletelor poate fi un carton sau hârtie albă sau un carton preimprimat color pe care vor fi imprimate la emitere datele evenimentului şi codul de bare. La emitere se pot imprima pe bilet şi alte informaţii. În cazul în care imprimante rămâne fără consumabile va exista posibilitatea imprimării din nou a biletelor care nu au fot tipărite corect.

 

Pentru fiscalizarea sistemului acesta va fi conectat cu case de marcat fiscale pe care se vor imprima bonurile fiscale în mod automat. Casierul alege tipul biletului pe calculator după care se imprimă biletul (în aprox. 1 secundă) Acest program începe printr-o deschidere a casei, casierul trebuie să se logheze după care toate tranzacţiile sunt salvate. Pe baza acestor înregistrări se poate închide casa şi casierul poate să se deconteze. Softul dă posibilitatea de a stabili mai multe tipuri de bilete dar aceste categorii trebuie din timp clarificate.

 

Codurile de bare de pe bilete vor fi nişte coduri de bare speciale care scad riscul şi pofta de falsificare.
Formatul biletelor este liber de ales, recomandăm un bilet de dimensiunile 100x70 mm pretipărite color.

 

Sistemul de control acces

 

Pentru a satisface nevoile de control acces se vor monta porţi rotative astfel încât toate persoanele să poată intra în intervalul precizat. Pentru citirea codurilor de bare se vor monta în nişte cutii speciale (pentru protecţie) cititoare de coduri de bară cu raze laser. Avantajul acestei variante este că biletul trebui doar arătat în faţa razelor, în aproape orice poziţie şi accesul se poate realiza. Fiecare poartă de acces va fi dotată cu un display electronic care va arăta mesaje pentru cei care fac accesul. Porţile de acces vor fi conectate la serverul central prin cablu de reţea.
 

Aceste porţi rotative pot fi folosite în ambele sensuri fiind bidiercţionale şi au o construcţie durabilă potrivită pentru mediul în care se vor monta. Braţul lung de 50 cm permite accesul comod al personalor de orice categorie.

 

Modul de desfăşurare a accesului

 

1. Accesul în strand pentru posesorii de bilete şi abonamente poate începe când administratorul sistemului permite acest lucru şi alege evenimentul ce se va desfăşura (zi normala, week-end, eveniment special)
2. Posesorii de legitimatii de acces (angajaţii) sau carduri VIP pot intra în orice moment în interiorul strandului.
3. La punctele de acces se citesc codurile de bare de pe bile, abonamente, legitimaţii posesorii acestora introducându-le în locul indicat
4. Codurile de bare sunt verificate pe server
5. Dacă totul este în ordine după semnalul OK se deschide bariera rotativă
6. În cazul unei erori sunt posibilie următoarele situaţii:

  • Biletul respectiv nu a fost vândut. În cazul în care biletul este conform din punct de vedere vizual trebuie validat la casa de marcat şi după accea căutat sursa problemei
  • Biletul nu este pentru evenimentul care se derulează. Acest fapt este uşor verificat vizual de către personalul de securitate
  • Cu acest bilet cineva a intrat deja. Acesta poate fi deja un semn al falsificării. Pentru acest caz trebuie elaborate nişte proceduri administrative în cazul în care biletul arată în ordine din punct de vedere vizual. Această situaţie poate apărea şi când persoana deţinătoare nu trece în timpul alocat prin barieră iar acesta se închide. În acest caz accesul se poate realiza prin codul personalului de securitate. Aceste evenimente vor fi înregistrate pentru a înlătura frauda.
  • Biletul sau abonamentul este pe lista neagră
  • În cazuri foarte rare se poate întâmpla ca cititorul de coduri de bare să greşească.

 

7. În cazul fiecărei erori personalul de securitate va citi încă o dată biletul şi pe baza erorii apărute pe display poate să-şi dea seama de cauza erorii.

8. În cazuti întemeiate accesul se poate face şi cu un card Master care se află la unul din angajaţi. Cu acest card se poate realiza accesul în orice moment şi pentru oricine dar fiecare tranzacţie este stocată.
9. Accesul se face până administratorul de reţea nu o închide
10. Cei cu abonamente, cu legitimaţii de personal fac accesul în acelaşi fel.
11. Pentru ieşire accesul se face pe acealaşi porţi, care sunt bidirecţionale, prin apăsarea unui buton de deschidere.

 

Fiecare acces se stochează, astfel după eveniment se pot analiza fluxurile. Aceste date sunt supravegheate de administratorul de reţea
Elementele sistemului corespund cerinţei de a nu împiedica golirea rapidă a strandului în cazul apariţiei unei probleme.

 
Servicii pentru punerea in functiune

 

Firma noastră se angajează în a realiza, instala şi a pune în funcţiune întreg sistemul de control acces. Oferta de preţ prezentată mai jos cuprinde toate costurile aferente serviciilor şi produselor şi se referă la şi cuprinde următoarele:

  • realizarea sistemului informatic conform specificaţiei la care beneficiarul şi prestatorul s-au înţeles de comun acord
  • instalarea şi punerea în funcţiune a echipamentelor şi softurilor aferente
  • realizarea cablajelor de înaltă şi joasă tensiune
  • realizarea de teste şi încercări înaintea dării în folosinţă
  • instrurirea personalului şi punerea la dispoziţie a documentaţiei aferente
  • realizare operaţiunilor de mentenanţă şi service pe bază de contract cu personal local calificat
  • asistenţă tehnică la faţa locului pentru prima zi de funcţionare şi telefonică pentru primul an de funcţionare
  • garanţie de 1 an pentru toate componenetele sistemului
  • realizarea lucrărilor be baza unui contract ferm încheiat înaintea începerii lucrărilor

 

Referinţe

 

1. Stadionul Emil Alexandrescu din Iaşi – dotare cu porţi rotative, sistem de emitere bilete şi abonamente cu coduri de bare, sistem de control acces


2. “Balaton átúszás” – Travesarea lacului Balaton – măsurarea timpilor pentru ficare din cei 10.000 de participanţi cu ajutorul codurilor de bare de pe brăţări

 

3. Festivalul Félsziget – Peninsula  - Sistem de vânzare bilete cu coduri de bare şi controlul valabilităţii biletelor în interiorul perimetrului în care s-a desfăşurat evenimentul.

 

Solutie oferita de firma ID System.

 

design by Blick