Sisteme de fidelitate cu carduri

 


 

  Oferta de pret Solutie Fidelizare prin Puncte Bonus 

 

Ştim cu toţii că păstrarea unui client este mult mai ieftină dacât aducerea de noi clienţi. O măsură foarte apreciată şi la modă în momentul de faţă este emiterea de carduri de fidelitate cu ajutorul căruia fiecare unitate încearcă să recompenseze într-un fel loialitatea clienţilor. Această măsură poate să aducă şi noi clienţi deoarece este un plus oferit clienţilor, plus care poate nu este oferit de concurenţă.


Bazele de funcţionare ale sistemului
 

Cardurile de fidelitate se vor emite pentru clienţii care întrunesc criteriile stabilite de emitent, ei vor fi aleşi spre fidelizare. Fiecare card va avea un cod de bare unic care va folosi la identificarea clientului. În momentul eliberării cardului se înregistrează datele acestuia în baza de date cu clienţi. Clientul va putea beneficia de avanatjele oferite doar prin prezentarea cardului şi toate tranzacţiile cu carduri vor fi memorate în calculator într-un fişier codat. În orice moment se pot genera statistici privind:

  • avantajele acordate unor clienţi pe o anumită perioadă
  • perioadele în care se utilizează cardurile
  • profilul persoanelor care deţin carduri de fidelitate
  • frecvenţa cu care vizitează clubul unele persoane
  • punctele bonus acordate într-o zi

 

1. Puncte Bonus


Pentru a acumula sau a folosi puncte bonus clientul trebuie să-şi prezinte cardul care va fi scanat. După scanare, pe calculator vor apărea datele clientului şi punctele bonus pe care le-a acumulat până în momentul respectiv. De aici există 2 posibilităţi:

  1. valoarea serviciilor sau produselor cumpărate va fi introdus în sistem, punctele bonus se vor adăuga automat în funcţie de valoarea introdusă. După adunarea unei anumite cantităţi de puncte bonus acestea se pot utiliza în diferite modalităţi
  2. clientului se va acorda un produs, un serviciu, un avantaj în schimbul punctelor bonus care vor fi şterse din sistem cu această ocazie

 

2. Reduceri

 

Pentru a beneficia de reduceri clientul trebuie să-şi prezinte cardul, care va fi scanat. După scanare, pe calculator vor apărea datele clientului şi statusul acestuia. Se va introduce in sistem valoarea serviciilor sau produselor cumpărate şi clientul va plăti o sumă diminuată cu reducerea primită. Reducerile pot fi acordate în procente crescătoare în funcţie de cantitatea produselor/serviciilor achiziţionate.

 

3. Abonamente

 

Unele serviciile oferite de local pot fi accesate doar pe baza de abonament. Cardul poate fi folosit ca abonament: în momentul plăţii abonamentului se încarcă contul deţinătorului de card. De fiecare dată când se utilizează serviciul respectiv se scanează cardul scăzând din contul clientului o unitate, astfel ţinându-se cont de situaţia fiecărie persoane.

 

Sistemele de mai sus sunt doar câteva exemple de utilizare a cardurilor, orice variantă poate fi executată prin refacerea softului de administrare. Pentru acesta este nevoie de descrierea completă a sistemului dorit.


Avantajele sistemelor de fidelizare cu carduri:

  • odată ce un client primeşte un card va încerca să utilizeze la maxim avantajele oferite de acesta
  • se pot genera o mulţime de statistici care oferă informaţii despre comportamentul consumatorilor
  • cardurile au şi o funcţie de marketing fiind întotdeauna în portofelul, în mâna clienţilor
  • se elimină posibilitatea fraudării sistemului de către personalul angajat


Componentele sistemului

 

1. Cardurile sunt confectionate PVC sunt furnizate în 2 dimensiuni:

  • 85,6 x 53,98 cu grosimea de 0,76 mm

  • 85,6 x 53,98 cu grosimea de 0,40 mm

 

Cardurile pot avea imprimate orice element grafic: sigla unităţii, fotografia şi numele purtătorului, fotografii, desene, texte. Totodată cardurile pot fi găurite în vederea aplicării unui sistem de prindere.

Imprimanta de carduri se foloseşte asemănător unei imprimante obişnuite, utilizarea acestuia fiind uşurată şi de existenţa softurilor speciale pentru imprimantă. Cu ajutorul acestui cardurile se pot emite pe loc. Dacă nu se doreşte o investiţie într-o imprimantă de carduri atunci cardurile se pot realiza pe bază de comenzi periodice.


2. Cititoarele de carduri

 

Cititoarele de coduri de bare sunt uneltele cu care se scanează cardurile clienţilor fideli. Aceste cititoare sunt disponibile într-o gamă foarte largă, diferenţa dintre ele fiind confortul utilizării şi preţul. Ele pot avea şi un suport care uşurează munca utilizatorului, acesta nu trebuind să ridice scanerul în cazul fiecărei scanări ci doar introduce cartela sub cititor. Deasemenea aceste cititoare pot fi utilizate şi în alte scopuri: inventariere, recepţie marfă, facturare. Rezistenţa la uzură a acestor scanere este foarte mare majoritatea având o garanţie de peste 3 ani.


3. Calculatorul

 

Calculatorul este necesar pentru rularea aplicaţiilor software necesare sistemului. Configuraţia calculatorului trebuie să permită rularea sistemului de operare Windows, acesta fiind singura cerinţă. Cititoarele de carduri se conectează direct la calculator neafectând în orice fel funcţionarea acestuia. La un calculator se poate conecta doar un singur cititor de coduri de bare. Pentru realizarea mai multor puncte de acceptare a cardurilor este nevoie de mai multe calculatoare, care trebuie să fie conectate printr-o reţea.


4. Soft cu baza de date cu posesorii cardurilor

 

Aceasta poate fi:

  • WinMENTOR Enterprise pentru utilizatorii acestui sistem
  • "Aplicatia fidelizare" pentru utilizatorii WinMENTOR Classic

 

"Aplicatia fidelizare" este cel care contabilizează situaţia posesorilor de carduri. Softul este disponibil într-o variantă standard la care pot fi făcute modificări, adăugiri la cerere. Softul este foarte uşor de utilizat printr-o interfaţă vizuală scopul fiind ca operaţiile să fie executate cât mai rapid. Datele sunt stocate în fişiere codate la care are acces doar persoana care deţine parola. Sunt memorate toate tranzacţiile efectuate cu carduri dând posibilitatea de a face verificări retroactive în orice moment.

 


 

Variante de fidelizare utilizatori WinMENTOR

 

 

A. Card simplu fara element de identificare

 

Functionare: clienti primesc cate un card de plastic si la aratarea acestuia beneficiaza de reducere

Avantaje: cel mai simplu si ieftin de implementat. Poate fi utilizat si ca si Card Cadou cu o valoare tiparita pe card.

Dezavantaje: nu poate fi urmarit, posibilitatea vanzatorilor sa lucreze in buzunarul propriu

 

WinMENTOR Classic si Enterprise: solutia nu are nici o legatura cu aplicatia ERP

 

 

B. Card cu banda magnetica sau cod de bare

 

1. Acumulare puncte bonus

 

Functionare: Clientii primesc cate un card de plastic care este dotat cu cod de bare sau banda magnetica. La emiterea cardului se introduc datele clientului (nume, CNP, email, telefon) in Aplicatia de fidelizare. Clientii acumuleaza puncte bonus. Aceste puncte pot fi consumate ulterior, dupa o regula stabilita de beneficiar.

Avantaje: Evidenta foarte clara a utilizarii cardurilor. Poate functiona si daca nu se emit bonuri fiscale (din motive diverse). Se pot fideliza cumparatorii finali sau agentii (maistrii).

Dezavantaje: In cazurile in care ERP-ul nu are functia inclusa, dupa ce clientul a platit se citeste cardul lui si se introduce suma pe care a platit-o in Aplicatia fidelizare, programul convertindu-l in puncte bonus. Acesta inseamna o operatie in plus.

 

WinMENTOR Enterprise: functie disponibila in modulul Comercial - varianta Extinsa

WinMENTOR Classic: este necesara Aplicatia fidelizare - cu sau fara interfata cu WinMENTOR

 

2. Reduceri procentuale

 

Functionare: Clienti primesc cate un card de plastic care este dotat cu cod de bare sau banda magnetica. La emiterea cardului se introduc datele clientului (Nume, CNP, email, telefon). La cumparaturi inaintea emiterii bonului fiscal se identifica clientul si bonul fiscal iese deja cu reducerea pe ea.

Avantaje: Putem afla cine a cumparat si ce (comportamentul consumatorului), evidenta foarte clara a utilizarii cardurilor, mici posibilitati de frauda.

Dezavantaje: Se pot oferi reduceri doar la vanzari "emulare tastatura" sau facturare directa din ERP.

 

WinMENTOR Enterprise: functie disponibila in modulul Comercial - varianta Extinsa

WinMENTOR Classic: se poate crea o dezvoltare, in functie de solicitari.

 

 

3. Abonamente

 

Functionare: clienti primesc carduri cu cod de bare sau banda magnetica pe care se incarca puncte/sedinte/numar de acces. La folosirea cardului se scad punctele de pe card.

 

WinMENTOR Classic si Enterprise: in cazul ambelor sisteme urmarirea se poate face prin Aplicatia fidelizare.

 

design by Blick