Satelit: Puncte de lucru la distanţă

 

 

Prelucarea datelor de la punctele de lucru de la distanta (acele subunitati, filiale, depozite care nu fac parte din reteaua intranet al sediului) au urmatoarele solutii pentru incorporarea datelor in baza de date a firmei:

  • Metoda Off-line - prin modulul Satelit - care permite prelucrarea datelor in 2 sau mai multe baze de date fara legatura internet si cuplarea ocazionala a acestora
  • Metoda On-line - fara modulul Satelit - se bazeaza pe un acces internet atat a sediului cat si a punctelor de lucru si pe o modalitate de conectare a punctelor de lucru la serverul firmei

 

1. Metoda Off-line

 

Modulul Satelit al suitei WinMENTOR reprezinta solutia off-line a prelucrarii datelor punctelor de lucru la distanta si presupune:

  • instalarea aplicatiei WinMENTOR Eneterprise la sediu si WinMENTOR Satelit la punctele de lucru, care poate fi:
    • aplicatia cu baze de date ORACLE
    • aplicatia cu baze de date Borland-Paradox
  • crearea si initializarea bazei de date la sediul firmei ca o baza de date unica
  • crearea "satelitilor" in aplicatie, adica a subunitatilor de la distanta si atasarea gestiunilor, partenerilor, articolelor, unitatilor de trezorerie, stocurilor si soldurilor aferente fiecarui punct de lucru
  • crearea bazei de date "fiica" din baza de date "mama", sincronizarea datelor cu aceasta, precum si punerea in functiune a bazelor de date "fiica" la punctele de lucru ale firmei
  • operarea datelor (exista restrictii!) curente (intrari, iesiri, transferuri, comenzi...) a punctelor de lucru de catre angajatii acestora si trimiterea acestora ocazionala periodica la "baza" (trimiterea poate fi prin FTP, mail, CD/DVD, USB, practic cate 1 fisier trebuie sa ajunga la sediul firmei)
  • receptia datelor la baza si cuplarea acestora in baza de date "mama".

 

 

Aplicatia Satelit trateaza cu brio printr-un set de reguli care vor trebui insusite de catre utilizator problemele specifice prelucrarii datelor la distanta:

  • modificarea la baza a documentelor inregistrate de satelit
  • modificarea la satelit a denumirilor articolelor si partenerilor introduse la baza
  • trimiterea de la baza la satelit a incasarilor/platilor efectuate in conturile bancare ale firmei extrasele carora se prelucreaza la baza
  • trimiterea electronica a avizelor de expeditie intre baza si sateliti, respectiv intre satelitii firmei

 

Solutia Satelit implica un set de restrictii pentru punctul de lucru (modificarea planului de conturi, adaugarea conturilor bancare, etc), restrictii care permit insa utilizarea metodei si intre firma (ca satelit) si cabinetul de contabilitate (baza) pentru o prelucrare comuna a informatiilor contabile:

  • datele de contabilitate primara (facturi, bonuri de consum ... eventual incasari/plati) se prelucreaza la firma (satelit)
  • contabilitatea generala (salarii, amortismente, ... eventual incasari/plati ..., operatiuni specifice inchiderilor de luna) se prelucreaza la cabinetul de contabilitate (baza)

 

2. Metoda On-line

 

Reprezinta metoda accesului de la distanta a punctului de lucru pe un "server de comunicare" al firmei, ocoleste folosirea modulului Satelit si nu are nevoie de nici o alta licentiere din partea producatorului.

Beneficiarul are insa de rezolvat accesul la date care presupune:

  • existenta unor conexiuni internet stabile la toate punctele de lucru (in cazul intreruperii legaturii punctele de lucru nu au acces in sistem)
  • existenta unui "server de comunicare" aflat in reteaua intranet al sediului la care punctul de lucru poate sa se conecteze "remote" si care necesita:
    • fie licenta Windows 2003/2008 Server Standard Edition si cate un pachet de Terminal Server pentru fiecare 5 utilizatori de la punctele de lucru (conteaza numarul operatorilor si nu a punctelor de lucru)
    • fie cate un calculator neutilizat in sediul beneficiarului cu licenta WindowsXP sau Vista pentru fiecare operator de la distanta in parte
    • fie alte solutii tehnice care permit accesul de la distanta in varianta "remote"

 

Avantajele solutiei online reprezinta integritatea datelor la orice moment (se lucreaza pe o singura baza de date) si evitarea problemelor cauzate de problemele specifice ale prelucrarilor off-line (stabilirea metodetlor de lucru specifice, negocierea conflictelor de operare, acomodarea operatorilor cu metodele de lucru).

 

 

  Documentatii WinMENTOR Enterprise

 

design by Blick